Ślepy Tor - Ideologia i Polityka Lewicy 1789-1984
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
W Ślepym Torze Kuehnelt-Leddinh, bada nie tylko ideologię lewicy, ale przede wszystkim to, do czego ideologia ta w praktyce prowadziła.
Krótko mówiąc, pisze dzieje tego, jak lewicowe słowo stawało się politycznym ciałem. Wszystko zaczyna się, jak u Hitchcocka,
trzęsieniem ziemi, jakim w tym wypadku jest rewolucja francuska, wraz z tak postępowymi metodami eliminowania wrogów postępu, jak ekspresowe gilotynowanie i masowe mordy. A potem już tylko napięcie rośnie: kolejne projekty poprawy losu bliźnich, a zaraz za nimi kolejne rewolucje i zbrodnie wywołane dziecinną złością na rzeczywistość, która nie poddaje się zabiegom planistów. Możemy przyjrzeć się socjalizmowi w wersji narodowej (do którego wzdycha wciąż tak wielu naszych polityków), aby dostrzec, że nie jest niczym innym, niż przebranym w brunatny mundurek bratem-bliźniakiem socjalizmu w wersji internacjonalistycznej, którego ostatecznym celem jest zamiana całego globu w jeden wielki łagier, kierowany przez oświeconych komisarzy. Możemy obserwować, jak próby pokojowego kierowania ludem Ziemi za pomocą ponadnarodowych organizacji stają się parodią sprawiedliwości, utrwalając nędzę i lokalne zamordyzmy. Możemy wreszcie zobaczyć, jak kolebka tych eksperymentów, stara Europa, bezmyślnie trwoni własny dorobek kulturowy doprowadzając do radosnego samobójstwa w imię dziwacznie rozumianej tolerancji. I choć cała opowieść wydaje się kończyć w miarę optymistycznie, z ogólnej rzezi bowiem udaje się bowiem przetrwać kilku bohaterom, to jednak autor wyraźnie daje nam do zrozumienia, że jest więcej niż prawdopodobne, że historia sama dokręci tu sequel.
Dane techniczne
ISBN | 978-83-60562-16 |
Autor | Erik von Kuehnelt-Leddihn |
Tytuł oryginału | Die falsh gestellten Weichen - Der rote faden 1789-1984 |
Przekład | Małgorzata Gawlik |
Rok wydania | 2007 |
Ilość stron | 676 |
Okładka | miękka |
Format | B5 |
Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.