Newsletter
Zapisz się do newslettera i otrzymaj bezpłatny egzemplarz książki "Feministyczne Fantazje" w wersji elektronicznej!
Promocje
Pasteur — plagiator i szarlatan
Pasteur — plagiator i szarlatan

34,00 zł

Cena regularna: 49,00 zł

Najniższa cena: 49,00 zł
szt.
Wirusomania. Jak przemysł medyczny...
Wirusomania. Jak przemysł medyczny...

40,00 zł

Cena regularna: 60,00 zł

Najniższa cena: 39,00 zł
szt.
PRZEDSPRZEDAŻ: Medycyna na krawędzi. Ewolucja definicji śmierci człowieka w kontekście transplantacji narządów
PRZEDSPRZEDAŻ: Medycyna na krawędzi. Ewolucja definicji śmierci człowieka w kontekście transplantacji narządów

59,00 zł

Cena regularna: 69,00 zł

Najniższa cena: 69,00 zł
szt.

Jałowy pieniądz Tom II Od Merkantylizmu do Marksa

Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 69,00 zł 69.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

W drugim tomie książki Jałowy pieniądz autor omawia między innymi: rozwiązania i podstawy ideowe, towarzyszące błyskotliwemu rozwojowi przedsiębiorstw, jakim były redukcje prowadzone przez misjonarzy jezuickich w Ameryce Południowej; kapitalistyczne przyczyny kasaty zakonu Jezuitów; ekonomiczny aspekt wybuchu dwóch rewolucji tzw. chwalebnej i francuskiej; pierwsze eksperymenty inżynierii społecznej przeprowadzane w celu uformowania nowego otwartego społeczeństwa kapitalistycznego wg. wizji wigowskiej; zagadnienia związane z gospodarczą emancypacją Żydów w epoce napoleońskiej; zwycięski marsz rodziny Rotszyldów po prymat w europejskim świecie finansjery (Meyer Amschel Rotszyld jako archetyp postaci Mefistofelesa w Fauście Wolfganga Goethego); ostateczne uprawomocnienie zjawiska lichwy, jako fundamentu kapitalizmu.

Jones opisuje i opiniuje toczący się w XIX wieku spór pomiędzy, opartą o newtonowską fizykę i empiryczne teorie Davida Hume'a, koncepcją gospodarczą samoregulującego się rynku, której głównym architektem był Adam Smith, a rozwijaną na kontynencie germańską ideą gospodarki, opartej o idee narodowej solidarności i mocnej roli państwa. Ta druga tradycja ekonomiczna, której motorem był racjonalizm Immanuela Kanta, jak twierdzi Jones: została brutalnie przerwana przez wnuka rabina z Trewiru, chodzi oczywiście o Karola Marksa. Jak pisze autor: Intelektualna alchemia, za sprawą której Karol Marks stał się antysemitą oraz żydowskim rewolucjonistą, na pierwszy rzut oka może wydać się czymś niezwykłym, ale zważywszy na nurty myśli tamtych czasów, także nietrudna do przewidzenia. To samo oświecenie, które w przypadku chrześcijaństwa zanegowało wszelkie obyczaje i przekonania religijne, sprowadziło judaizm do jego ontologicznego rdzenia, czyli odrzucenia logosu, czego ukoronowaniem jest rewolucja.

 

 

***

 

Ze wstępu autora (tom I)

(...) Od czasów reformacji aż do krachu z roku 2008 żadna teoria ekonomiczna nie zajmowała pośredniego miejsca pomiędzy kapitalistami głoszącymi, że zdrowa gospodarka oparta jest na instynktach ludzkich i mechanicznych "siłach" wolnego rynku, a komunistami, którzy twierdzili, że sprzeczności tkwiące w tym systemie doprowadzą do nędzy i w końcu do jego odrzucenia. (...) Zamiast przybierać rozmaite maski, jak czyni to pseudo-fizyka, ekonomia musi powrócić do korzeni, to znaczy do moralności i praktycznego rozumu. Ekonomia powinna być ponownie umieszczona w obrębie tradycji filozoficznej, która głosi, iż człowiek, jako stworzenie rozumne, może ingerować w gospodarkę i kształtować ją tak, by służyła dobru, zarówno w wymiarze ostatecznym, jak i doczesnym. Rozumne poszukiwanie dobra znane jest jako prawo moralne. Jeśli gospodarka ma znaleźć sposób na wydostanie się z impasu spowodowanego zadłużeniem, w którym znajduje się dziś, w początkach XXI wieku, musi podporządkować się prawu moralnemu, od którego oderwała się w wieku XVIII. Gospodarka musi być działaniem rozumnym, opartym na zasadach rozumu praktycznego, to znaczy moralności. Jeśli ma być efektywna, musi funkcjonować w oparciu o zasady sprawiedliwości. Ostatecznym testem dla każdej gospodarki jest zatem to, czy stawia pracę ponad lichwą, czy lichwę ponad pracą.

 

(...) Pieniądz nie może się reprodukować. Jeśli włożymy dwie złote monety do szuflady i zajrzymy do niej po miesiącu, nie znajdziemy w niej nic więcej poza tymi dwiema monetami. W odróżnieniu od myszy, które potrafią się rozmnażać, pieniądze same z siebie nie są w stanie wytwarzać wartości. Nic z tego, co umysł ludzki kojarzy z dobrobytem, nie może zaistnieć bez ludzkiej pracy. Wartość - jak w przypadku wina - nie jest jedynie funkcją ludzkiej pracy, jednakże to ta praca właśnie jest jedyną rzeczą, która potrafi wytwarzać wartość, posługując się pieniędzmi, kapitałem czy Bożym stworzeniem.

 

E. Michael Jones (ur. 1948), amerykański pisarz, wykładowca, komentator, wydawca periodyku "Culture Wars". W swoich publikacjach demaskuje nowoczesne ideologie, które pod hasłami emancypacji i wyzwolenia usiłują wprowadzić nowy rodzaj totalitarnej kontroli. W Polsce ukazały się jego książki: Libido dominandi. Seks jako narzędzie społecznej kontroli oraz Gwiazda i krzyż.

 

Dane techniczne

ISBN 978-83-60562-81-9
Autor Michael E. Jones
Tytuł oryginału Barren Metal
Przekład Jerzy Morka, Jan Przybył, Karolina Gawlik
Rok wydania 2017
Ilość stron 479
Okładka miękka
Format B5

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl